20 Kasım 2011 Pazar

İsyanım var H&M, Beni Duyuyor musun?!



Yurtdışı seyahatlerimin vaz geçilmez durağı, pek çok ürününü tepe tepe ve pek mesut kullandığım H&M’in Türkiye’ye geleceğini duyduğumda çok mutlu olmuştum. Bir sürü insan uzun zamandır benzer bir heyecanla bekliyordu. Her yıl ünlü tasarımcılar ile hazırlanan koleksiyonları takip etmek ayrıca heyecanlı,  bu senenin birlikteliği Versace for H&M’in tanıtımları ise yapıldı, ürünler satışa çıktı bile. Ama benim kafamdaki sorular hala baki. İstanbul’da H&M ile buluşmamı istediğim gibi yapamadım hala...

Avrupa’nın pek çok kentinde şehir içi mağazaları ile yayılan H&M’nin İstanbul’da açılan ilk mağazasının kentin klasik alışveriş mekanlarından uzakta bir AVM’de olmasını geniş metrekareli yer bulma sıkıntısına bağladık. Ama ardından açılan mağazaların da aynı şekilde olması benim için büyük şaşkınlık sebebi oldu doğrusu. H&M her yerde sokak modasının tam kalbinde, hatta mekansal olarak da tam içinde yer alırken nedense İstanbul’da uzaklarda ve AVM’lerin içine hapsolmuş durumda. Tüm ürün gruplarının tek mağazada toplanması da gerekmiyor ayrıca, Avrupa’da bol bol örneği var, aynı cadde üzerinde H&M Woman, H&M Men, H&M Lingerie’lere ayrı ayrı uğramak mümkün.  

Diğer yandan ürün gruplarının dağılımını da anlayamadım. Ürünler çok sıkışık sergileniyor, iç giyim ve çorap bölümünde çeşitler fazla değil, kişisel bakım ürünleri ise zaten burada yok. Özellikle hamileliğim sırasında “yaşasın, super alternatifler bulurum!” nidaları ile koştuğum Forum istanbul mağazasında hamile ürünlerinin Marmara Forum’a gönderildiğini ve sadece orada satıldıklarını öğrenmek büyük hayal kırıklığı oldu. Sapphire ya da İstinye Park’ta zaten yoklar. Aynı durum çocuk ürünleri için de geçerli. Anadolu yakasında mağaza açılmamış olmasını saymak bile istemiyorum. İstanbul’da H&M var mı yok mu belli değil. Nerdeyse yurtdışına gidip gönül rahatlığı ile alışveriş yapmak daha kolay diyeceğim... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder