24 Kasım 2011 Perşembe

Yeni Anne’nin Kullandıkları

Doğum yapalı henüz 2 ay oldu, ama memnun kalarak kullandığım ürünleri yazmak istedim, her yeni ay kendi farklı ürünlerini getirecek diye düşünüyorum, o yüzden zaman içinde kullandıklarımı paylaşmaya devam edeceğim.

Hem hamilelik döneminde hem de hemen arkasında bence en önemli eşyalar kıyafetler. İnsan kendisini rahat ve şık hissetmek istiyor. Tabi birde doğum sonrasında emzirme kolaylığı sağlama faktörü var. Hepsini göz önünde bulundurarak güzel alternatifler bulmak mümkün.


Hamileliğim sırasında (yaz aylarına gelmesinin de avantajıyla) bol bol etek ve tayt giydim. Böylece büyüyen karnım sıkışmadan rahat edebildim. Üst olarak Koton’un çıkardığı İstanbul koleksiyonundan tünik ve tshitleri çok fazla ve severek kullandım. Sadece biraz büyük beden aldım, böylece doğum sonrasında da kullanabildiğim cicilerim oldu. Çok daha sıcak günlerde ise penye elbiseler çok işime yaradı.

Hamile pantolonları konusunda epeyce uğraştım. Neredeyse tüm hamile bölümü olan mağazaları gezdim. 1 gün boyunca bir sürü şey denedim ve en sonunda C&A’da karar kıldım. C&A’nın hamile bölümünde üst ve altlarda uygun fiyatlara çok fazla çeşit bulmak mümkün. Farklı kumaş ve modellerde en fazla pantolonu orada buldum.  Göbek büyüdükçe beli sıkmasın diye kullanılan iç lastiklerin de olduğu en kaliteli pantolonlar ve etekler oradaydı.

Bir de Amerika’da yaşayan çok yakın bir arkadaşım A Pea in the Pot marka hamile kıyafetleri verdi. Hepsi –ama özellikle de önü kruvaze gelen üstleri– cok rahat ve pratik. Tabi üstler esas olarak emzirme dönemi başlayınca işe yarıyor. Hızla ve çok açılıp saçılmadan bebeğinizi besleyebiliyorsunuz.      


Hamilelik sırasında cildimde çatlakların oluşması en büyük korkumdu. Doktorlar bu işin genetik olduğunu ve eğer çatlayacaksan bunu hiçbir ürünün durduramayacağını söylüyor. Bende, bari elimden geleni yapayım, eğer olursa vay ben niye önlem almadım diye dövünmeyeyim dedim. Düzenli olarak Lierac çatlak önleyici krem ve Sebamed Body Milk kullandım. Bol bol da su içtim. Sonuç olarak 9 ayı sorunsuz tamamlamayı başardım.  



Süt üretimini destekleyen bitki çayı Baby Love ile Almanya'da yaşayan çok yakın bir arkadaşım sayesinde tanıştım. Hafif kokulu ve lezzetli bu çay poşetlerinin içinde gerçek bitki karışımları var. Özellikle süt stresi yaşanan ilk günlerde çok işime yaradı. Hala içmeye devam ediyorum. Burada ne yazık ki satılmıyor, Almanya'da yaşayan tanıdıklarınız varsa onlardan isteyebilirsiniz.   



Emzirme yastığı almak konusunda epeyce kararsız kaldım. Sadece bir dönem için alınan ve işi bitince evde kalabalık yapan eşyalardan hiç hoşlanmıyorum. O nedenle emzirme yastığı yerine Ikea’da uzun zamandır gözüme çarpan bu renkli ve sevimli yastığı, emzirme işini bahane ederek aldım :) kendisinden gayet memnunum.

Hangi süt pompasını alacağıma karar vermek için epeyce araştırma yaptım. Çift başlı olanlar nedense bana pek sempatik gelmedi. Hastane tipi olanlardan emin olamadım. Sonunda Medela mini elektrikli ve pilli süt pompasında karar kıldım. Pille kullanmayı henüz denemedim. Kullanımı gayet rahat, çok büyük de değil, bi yerlere giderken kolayca taşınabiliyor.



İşte şahane ürünlerden bir tanesi: Mycey Emzirme Önlüğü. Ev dışında, özellikle de anne/bebek odası olmayan bir yerlerde emzirmeniz gerektiğinde müthiş işe yarıyor. Boyun kısmındaki plastik sayesinde örtü bebeğin üzerine yapışmıyor, hem de bebeği rahatça görebiliyorsunuz. Desenleri ise ayrıca şirin...



Gezenti bir aile için olmazsa olmaz bir ürün daha, Kanguru! Babybjörn sayesinde hep birlikte rahat rahat dolaşıyoruz. Ayrıca, bebek arabası ile dolaşılamayan İstanbul sokaklarında hareket etmenin en pratik yolu. Bebekle temas halinde olunca o da rahat ediyor, hatta genellikle uyuyor. Hamilelikteki gibi beraber hareket edebiliyorsunuz, tek fark bu sefer bebeğin dışarda olması :) Tek başınıza takıp çıkarmak da çok kolay.

Evet, bu aralar en fazla işime yarayan eşyalar bunlar. Yenileri eklendikçe yazmaya devam edeceğim...        

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder