19 Kasım 2011 Cumartesi

Yeni Anne'nin Hastane Çantası

Gündemimin birinci maddesi bu aralar bebek olduğu için ve hamilelik deneyimlerim de hazır tazeyken arka arkaya bir kaç tane hamilelik ve alışveriş postu yapmayı düşünüyorum. Ben hamileyken bu tip postlardan çok yararlanmıştım, umarım benim deneyimlerim de bir işe yarar:

34. haftayı geçtikten hemen sonra büyük bir hızla hastane çantamı hazırladım. Aslında 30. Haftadan itibaren ya hazırlıksız yakalanırsam diye içim içimi yemeye başlamıştı (herşeyi kontrol altında tutma sevdası bu olsa gerek...). Bir yandan da insan sanki çantayı yapar yapmaz doğuracakmış sanıyor kendisini, daha zaman gelmediği için eli gitmiyor falan. Garip bir psikoloji işte, biraz batıl inanç, biraz hormonal dengesizlik, hepsi bir arada. Bu duygular içinde debelenirken bu süreyi boş geçirmemek adına internette epeyce dolandım, hastane çantası ne ola ki konusunda bilgi ve deneyimleri okudum, bir de karşıma Mothercare’in hazırladığı bir liste çıktı. Sonunda bunların hepsinin karışımı olan kendi çantamı hazırladım. Benimle aynı durumda olanlara faydası olması adına sizlerle paylaşıyorum. Umarım işinize yarar:

Gecelik – Önden fazlasıyla düğmeli, terletmeyecek cins kumaştan gecelik. Doğum sonrası yapılacak pansumanları da düşünürsek pijama kullanışsız kalıyor. Hem şık hem de iş gören gecelikler bulmak sanırım birkaç sene öncesine göre artık daha kolay. Pek çok yerde hamile / lohusa gecelikleri ve takımları da satılıyor artık. Gerçi ben üzeri leylekli, bebekli hamile geceliklerinden pek hoşlanmadığım için yukarıda söylediğim özelliklerde normal geceliklerden aldım.  Bana 2 adet gecelik yetti (yanımda 3 tane vardı). Hastanede 2 gece kaldım. Zaten ani sezeryan nedeniyle ilk gün ve gece hastane önlüğü ile geçti. Sonrasında kendi geceliklerimi kullandım.



Lohusa Tacı – İşte bir hastane çantasının olmazsa olmazı, en kırmızısından bir lohusa tacı  :) Tacımı arkadaşım Zeynep ile beraber yaptık. Kendisi bir şapka tasarımcısı olunca ortaya böyle havalı bir taç çıktı tabi, şanslı mıyım neyim? :) Zeynep’in şapkalarına bakmak için buradan buyurun...

Sabahlık -  Hastane koridorlarında yürürken giymek için gerekebilir ama aslında kullanmanız biraz da havalara bağlı. Ben hastanedeyken gayet sıcaktı, o nedenle giyemedim bile.


İç Çamaşırı – En önemli parçalardan birisi de bence külot meselesi. Benim aklıma bu kadar kritik olacağı gelmezdi, allahtan internette okuduğum bir tavsiye üzerine Mothercare kullan at çamaşırlardan aldım ve çok memnun kaldım. Şiddetle tavsiye ederim. Hastanede ve hemen sonrasında gönül rahatlığı ile kullanılan bu geniiiş çamaşırlar göbeği de kapsıyor ve çok rahat ettiriyor. En güzeli “Aman kirlendi!” derdi yok!

Göğüs Kremi –  Doğum sonrasında emzirme serüveninin başlaması ile göğüs ucu hassasiyeti doruğa çıkıyor. Krem kullanmak gerçekten çok rahatlatıyor. Bebeği emzirirken temizlenmesi gerekmeyen ürünlerden almaya çalışın derim. Ben Lansinoh kullandım, gayet memnunum.

Göğüs Pedi – Hassaslaşan göğüsleri korumaya devam! Pedler ilk aşamada koruma işine yaradı bende. Göğüs kalkanına ihtiyaç duymadım. Nuk ve Lansinoh marka pedleri kullandım. Lansinoh’tan daha fazla memnun kaldım. Hem yumuşak hem de kuruluk hissi veriyor.

Emzirme Sütyeni – Piyasada epeyce çeşidi var. Tek derdim çok tipsiz olmaları ama yapıcak bişey yok. Ben önü dikişsiz olan penye modellerden tercih ettim.

Bebek için kıyafetler – Pek çok mağazada bulabileceğiniz “hastane çıkış setleri” tüm ihtiyacı karşılıyor. Ama tavsiyem bebek için ilk kıyafetleri 0-3 ay olarak değil de 50 ya da 56 beden olarak almak (özellikle de ilk haftaları da düşünerek ). Annemin aldığı setin kıyafetleri çıkarken büyük geldi mesela. Şans eseri 50 beden tulum da almıştık. Hastaneden çıkarken bebeğimiz onu giydi. Çıkış için gerekenleri tek tek sayarsam: tulum, body, hırka, şapka, eldiven ve battaniyeden oluşuyor.

Anne için Hastane çıkış kıyafetleri – Unutmayın ki doğumdan hemen sonra karnınız hala eskisi kadar büyük olacak! Ancak içi boş olduğu için (ve bir de sezeryan olmuşsanız) hassasiyeti daha fazla oluyor. İçindeki afacan dışarı çıktığı için artık gergin olmayan, jöle kıvamında bir göbek! O nedenle karın bölgesine baskı yapmayacak hatta mümkünse toparlayacak bol elbiseler ya da hamile pantolonları bence en ideal hastane çıkış kıyafetleri. Ben doğum yaptıktan sonra hamile kıyafetlerimi giymeyeceğim sanıyordum ama kazın ayağı öyle değilmiş! Özellikle pantolonlarımı öncesinden daha fazla kullandım desem yeridir ...

Kişisel bakım – Diş fırçası, diş macunu, saç fırçası, minik bir ayna, kullandığınız kremler, makyaj malzemesi vs. Bence makyaj malzemesi özellikle önemli, o yorucu sürecin ardından insan kendini daha iyi görmek istiyor. Ayrıca çekilecek fotoğraflarda güzel çıkmak da gerek, değil mi ;)

Terlik – Yaşasın Crocs! Her zaman her yerde en pratik en rahat...

Hijyenik ped – Yine tavsiyeler üzerine çantama bir paket gece boyu pedlerden atmıştım. Hastanede zaten size çok daha büyük boylarından verdikleri için kullanmama gerek kalmadı. Yine de tedbir olsun diye bulundurulabilir.

Fotoğraf makinası
Telefon, kamera vs. Şarj aletleri

Çantamın temel parçaları bunlardı. Dediğim gibi, göğüs kalkanına ihtiyaç duymadım. Konuştuğum kimi arkadaşlarım hastaneye süt sağmak gerekirse diye kendi pompalarını götürmüşler ama bence gerek yok. İhtiyaç duyarsanız zaten hastanede daha güçlü pompalar oluyor, onları kullanırsınız. Bebeği taşımak için ana kucağı da unutulmamalı tabi. 

Bunların dışında, hastaneye götüreceğiniz süsleri, şekerleri kendiniz yaptıysanız onları da önceden bir çanta yapmakta fayda var. Hastaneye gidiş telaşlı olabilir dolayısı ile sonradan hastaneye gelecek birileri böylece onları karışıklık olmadan evden getirebilir (bebek şekerleri ile ilgili de bir post yapmayı planlıyorum, en kısa zamanda...)

1 yorum:

  1. Süper.. bende bunları merak ediyordum.. :)

    Peki doğru haftası mı var acaba bu çantayı hazırlamanın?? Erken mi geç mi bu ikilemi nasıl aşarız? :)

    YanıtlaSil